Yetkili Onarım - Yetkisiz Onarım Farkı Nedir ?

Apple'ın üçüncü tarafları ve bağımsız onarımları caydırmak için büyük çaba sarf ettiği bir sır değil. Son yıllarda bunun için büyük çabalar sarf ediyor. Bu nedenle bu kararı desteklememizin ve bu doğrultuda çalışmamızın nedenlerini sizlere açıklamak istedik.

Neden orijinal parçalara ihtiyacım var ?

İlk olarak, cihazınız nispeten yeniyse, yetkisiz bir onarım garantinizi geçersiz kılar. Apple, parçalarının üretim hatasından arınmış olmasını garanti eder ve ilk iki yıl içinde bir sorun ortaya çıkarsa, garanti kapsamında düzeltilecektir:

“Apple, yayınladığı kurallara göre normal olarak kullanıldığında, Apple markalı donanım ürününü ve orijinal ambalajında bulunan Apple markalı aksesuarları, malzeme ve işçilik kusurlarına karşı satın alma tarihinden itibaren iki (2) yıl süreyle garanti eder(“Garanti Süresi”). ”

İkinci olarak, doğrulanmamış parçaların kalitesini belirlemek zordur. Yetkisiz ekranlar, çoklu dokunmanın yanıt vermemesi veya düzensiz davranması gibi bir dizi potansiyel sorun oluşturabilir. Ekranın parlaklığı ve rengi, gerçek tonun düzgün görüntülenmemesinden, ortam ışığı sensörüyle ilgili sorunlardan ve artan pil tüketiminden etkilenebilir.

“İPhone ekranı, optimum performans ve kalite için iOS yazılımı ile birlikte tasarlandı. Orijinal olmayan bir ekran uyumluluk veya performans sorunlarına neden olabilir. ”

Üçüncü taraf pillerle ilgili kalite sorunları, riskler arasında aşırı ısınma ve yaralanma, düşük pil ömrü ve erken arıza ile potansiyel olarak daha ciddidir.

Üçüncü taraf parçalarla ilgili sorunlar hemen belli olmayabilir. Bunlar, ekran güncellemeleri gibi gelecekteki yazılım güncellemeleriyle uyumsuz olabilir.

Neden yetkili bir Apple teknisyenine başvurmalıyım ?

Yetkili teknisyenler Apple veya Apple’ın yetkili servis sağlayıcıları tarafından eğitilir. Hem en kaliteli onarımlar hem de güvenlik için doğru prosedürleri bilirler. Bu prosedürlere uymayan onarımlar cihazınıza zarar verebilir veya daha da kötüsü, kullanımını güvenli hale getirebilir. Yanlış giden yetkisiz çalışmalar, cihazınızı daha sonra tamir etmeyi daha zor veya daha pahalı hale getirebilir.

Bir onarım merkezinin yetkili olup olmadığını nasıl anlarım?

Yalnızca Apple Yetkili Servis Sağlayıcılarının ilgili logosunu kullanmalarına izin verilir, ancak Apple’ın kendi servisini kontrol edebileceğinizden veya bu servislerden rezervasyon yaptırabileceğinizden kesinlikle emin olun.

Onarımda, orijinal Apple parçaları kullanıp kullanmadığını nasıl anlarım?

iOS 12 ve sonraki sürümleri kullanan cihazlarda, orijinal olmayan pil veya ekran takılırsa sistem uyarı verecektir. Uyarı işlevselliği etkilemez, cihaz yine de çalışır durumda kalır (olası kalite sorunlarının dışında), ancak parça yetkisiz olarak kaydedilir. Bu, gelecekteki onarımda teknisyenlerin neyle uğraştıklarını bilmelerini sağlar. Güvenliği sağlamak ve cihaza istemeden zarar vermemek için onarım sırasında ilave önlemlerin alınması gerekir.

Cihaz, yetkili olmayan bir servis tarafınca onarılmış olması durumunda ne olur?

Genellikle üçüncü taraf parçalarını değiştirebiliriz, ancak onarımın kapsamını ve garanti kapsamına girip girmediği genellikle parçaların herhangi bir hasara yol açıp açmadığına bağlıdır. Buradaki ekibimizle iletişime geçerek durumunuz hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.